Touringcarbedrijven
De kern van touringcarbedrijven is ‘besloten personenvervoer’. Dit is een overkoepelend begrip waarin verschillende onderdelen te onderscheiden zijn:
- Flexdiensten
- Ov-vervoer
- Dagtrippen
- Meerdaagse busreizen
- Personeelsreizen en incentive reizen
- Studiereizen en schoolreisjes
- Verhuur touringcar incl. chauffeur
- Rolstoelverhuur
Competenties van de medewerkers en een goede planning bepalen het succes van een touringcarbedrijf. Ook is het belangrijk om te voldoen aan het rij- en rusttijdenbesluit en aan de wegenverkeerswet.
Het rij- en rusttijdenbesluit
Het rij- en rusttijdenbeleid is een aspect waar men vaak aan voorbijgaat, maar dat wel enorm belangrijk is. Als chauffeur van een touringcar geldt een maximum voor de rijtijden. Hierbij is het verplicht om dagelijks en wekelijks rust te nemen. Gedurende deze periode mag de chauffeur niet werken of beschikbaar zijn. Daarnaast gelden er regels voor de maximale rijtijd en verplichte pauzes.
Managementsysteem voor touringcarbedrijven
Ten slotte is ook de staat van de uitrusting van de touringcars onderdeel van het succes. Een managementsysteem conform ISO 9001 bepaalt de risico’s en kansen waar het bedrijf mee te maken heeft of kan krijgen. Bovendien zorgt dit systeem ervoor dat touringcarbedrijven aan de wet- en regelgeving voldoen. Het ISO 9001 managementsysteem zorgt ervoor dat bedrijfsprocessen te beheersen zijn en dat het mogelijk is om verbetermanagement toe te passen.
Schonewille kent de touringcarbranche al vele jaren en is op de hoogte van de specifieke wensen en eisen binnen de sector. Wij ondersteunen uw touringcarbedrijf met een op de sector gericht managementsysteem conform de ISO 9001 en wet- en regelgeving.
ISO 9001-certificering
ISO 9001 is een wereldwijd erkende norm voor kwaliteitsmanagement die organisaties helpt om systematisch de kwaliteit van hun producten en diensten te waarborgen en verbeteren. Het implementeren van een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001 kan touringcarbedrijven helpen om efficiënte processen te creëren, de veiligheid van passagiers te waarborgen, klantgerichtheid te bevorderen, interne communicatie te verbeteren én te voldoen aan wettelijke eisen.
ISO 9001-certificering wordt toegekend door externe certificerende instanties na een grondige beoordeling van het kwaliteitsmanagementsysteem van de organisatie. ISO 9001-certificering kan touringcarbedrijven helpen om hun kwaliteitsniveau te verbeteren en vertrouwen bij klanten en stakeholders te vergroten.
ISO 9001-certificering wordt toegekend door externe certificerende instanties na een grondige beoordeling van het kwaliteitsmanagementsysteem van de organisatie. ISO 9001-certificering kan touringcarbedrijven helpen om hun kwaliteitsniveau te verbeteren en vertrouwen bij klanten en stakeholders te vergroten.